Etusivu

tiistai 13. joulukuuta 2011

Luukku 13

Nyt haluaisin tietää teistä jotain, olettehan kuitenkin mun lukijoita ja tiedätte musta vaikka mitä!
Ootte kaikki mulle omalla lailla tärkeitä, te innostatte mua kirjoittamaan blogia ja jaksatte piristää!

Kertokaa vaikka joku avoin kuvaus itsestä, miksi luette blogiani, onko teillä oma blogi, osoite siihen, jnejne..?

Lisäksi voisitte kertoa näin joulu alla;
Mitä joulu merkitsee sinulle?
Onko teillä joulu tullut jo kotiin? Miten se näkyy?
Lahjatoive?
Sekä muuta jouluun liittyvää

Käyttäkää mielikuvitusta ja kertokaa itsestänne!

13 kommenttia:

  1. Olen 16 vuotias tyttö, olen lukenut blogiasi viime kevät talvesta asti. Löysin tän blogin jotakin kautta kun selailin kaikkia blogeja.
    Sittenpä vaan jäin seurailemaan tätä :)
    En ole kamalasti omilla tunnuksillani kommentoinut :p
    Sitten näihin joulukysymyksiin.
    En osaa vastata järkevästi mitä joulu merkkaa minulle, mutta kaikista parasta siinä on se semmonen tunnelma ja kaikki kun käydään haudoilla ja sukulaisilla.
    Jouluvaloja on laiteltu ja piparitalo ja pipareita leivottu.
    Ei mulla kovin erikoisia lahjatoiveita ole. O.c.n tuotantokausia ja jotain astioita :)

    VastaaPoista
  2. Olen 18 vuotias, vauvakuumeileva ja itä-Suomesta. Olen lukenut blogiasi maaliskuusta asti :) Tykkään blogistasi koska vaikutat kypsältä ja fiksulta :)
    Toivottavasti jatkat vielä pitkään kirjoittelua!

    VastaaPoista
  3. Oon muutaman kuukauden päästä 17 vuotta täyttävä lukion tänä syksynä aloittanut tyttö Pohjois-Pohjanmaalta :-) Oon lukenu blogiasi mielenkiinnolla varmaan jostain alkusyksystä asti, ja tykkään tästä tosi paljo :) On mielenkiintosta lukea vain pari vuotta vanhemmasta tytöstä jolla on jo oma lapsi, ihailen sua todella! En tiiä seuraanko ees Google-tilini kautta ku oon tosi laiska käyttämään sitä, aika harvoin siis kellekkään edes kommentoin :D
    Joulu on mulle tärkeetä aikaa, joka merkkaa rauhottumista ja vetäytymistä läheisten kanssa oloon :) Tosin vanhempani erosivat viime joulun jälkeen ja nyt on eka joulu ilman isää niin vähä hirvittää mitä tästä tulee :< Yritän olla vahvana! Joulu näkyy meillä pipareiden ja torttujen leivontana, jouluvaloina, kynttilöiden tuplaantumismääränä jne :-D Lahjatoiveena on mm. kiharrin, bruno bananin hajuvesi ja leopardikuvioinen jumpin (niinkuin BB-Suvilla oli!)

    Ihana blogi Nenne, hyvää jatkoo sulle ja perheellesi ja erityisen rauhallista ja ihanaa joulua ja onnellista tulevaa vuotta ! <3

    VastaaPoista
  4. Olen 17-vuotias tyttö Helsingistä. Pidän vauvoista, tai oikeastaan ihan kaikenikäisistä lapsista. Minulla on 6 siskoa ja 6 veljeä. Asumme neljän makuuhuoneen kerrostaloasunnossa. 2 ½ vuoden päästä muutamme sukutilalle Savoon.
    Minulla on blogi, jossa kertoilen mm. maallemuuttohaaveista ja valmisteluista.

    Minulle Joulu merkitsee ennen kaikkea sitä alkuperäistä ajatusta, Jeesuksen syntymää. Joulu on hiljalleen menettämässä sitä alkuperäistä merkitystään :/

    Meillä ei anneta joululahjoja. Voitteko uskoa, että 5-vuotiaskaan ei ruinaa lahjoja? Kukaan ei kysy tai valita, että miksi meillä ei anneta lahjoja. Suurin syy on se, että ei ole rahaa. Aikaisempina jouluina lahjat ostettiin lainarahoilla ja nyt niitä maksetaan monta vuotta. Itse en edes keksisi mitä haluaisin lahjaksi. Okei, kaikkea haluaisin, mutta tahdon hankkia ne itse ansaitsemillani rahoilla.

    Meillä on jouluvalot yhdessä ikkunassa ja pöydällä kynttelikkö, muuten ei vielä jouluista ole.

    Syön joka joulu vain kinkkua ja perunalaatikkoa. Muista laatikoista en pidä :D

    VastaaPoista
  5. Moimoi :D Sä ehkä jo tiät aika paljo musta, kun luet mun blogia, mutta siis oon tällänen iloinen 18-vuotias naisenalku, joka rakastaa ystäviään, poikaystävää ja kenkiä! :D Hahha, emmätiä kannattaako mun kertoa enempää :D Joulu merkitsee mulle aikaa perheen kans ja hyvää ruokaa (; Meillä on joulu tullut vasta jouluverhojen ja joulusiivouksen muodossa. Ja mullei kyllä oikeestaan oo mitää erityistä lahjatoivetta, rahaa että pääsee ulkomaille :D

    VastaaPoista
  6. ööp oon tällänen 20-vuotias esikoista odottava mamma, ja kerran löysin tänne sun blogiin jonkun toisen blogin kautta ja jäinpäs heti koukkuun! :)
    Kirjotat niin kivasti ja ihana seurailla teidän Peetun kasvamista. :) Omaa blogia oon nyt jonku aikaa kirjotellu, ja käy toki kattomassa jos innostaa! =)
    Joulusta sen verran et oon ollu aina tosi joulu ihminen, ja hirveesti en tykkää noista lahja hömpötyksistä.. kummilapsille tulee ostettua aina lahjat mutta muuten tykkään vaan olla perheen seurassa ja viettää vaan rauhallista aikaa omalla porukalla! :) Joulu koristeet ja joulu verhot oon laitellu itelle joulukuun alussa ja tykkään koristella kotia ja polttaa paaaljon kynttilöitä! :) Lahjatoiveita mullei ookkaan oikeestaan yhtään, mut ainut minkä ehkä haluaisin olis uus pyjama ja oikein lämmin sellanen! :)

    VastaaPoista
  7. oon lukenu sun blogii puolisen vuotta, ja löysin sen jonkun muun blogin kautta:) tykkään tosi paljon susta ja tietty enemmänkin vilä Peetusta!:) Joulu ei oo mulle mikään kauheen iso juttu, ja täällä on kahdet jouluvalotxd
    mä halusin tänä vuonna jotain vapaakortteja koulun suhteen, et voisin jättää menemättä kouluun joinakin päivinä, mut joulupukki ei taida olla ihn samoilla linjoilla....

    VastaaPoista
  8. Mä oon 18-vuotias nuori nainen ja luen sun blogia kun mua jostain syystä kiinnostaa hirveesti lukea kaikkien nuorien äitien blogeja :)

    Meillä on vaan kynttelikkö, ei muita joulukoristeita. Ei vietetä joulua täällä kotona vaan meen avomiehen kanssa mun äidille ja sitten varmaan kävästään avon vanhemmilla.Mä oon kaikki joulun pyhät töissä niin ei täällä juhlita oikein joulua.

    Mä en oo toivonut mitään lahjaksi. Oon aina tykännyt enemmän antaa lahjoja kuin saada :)

    VastaaPoista
  9. Kirjotin ihan tositosi pitkän kommentin, sitte pädäääääm painoin yhtä nappia ja kaikki poissa! Enkä ehdi nyt kirjottaa sitä uusiksi, nii ehkä sittte illemmalla! :DD

    VastaaPoista
  10. Olen 18v abiturientti Pirkanmaalta, blogi minulla on: maija-myreality.blogspot.com käy tsekkaamassa jos innostaa :) Sun blogia oon lukenu jo aika kauan, tykkään lukee tätä, kun ollaan samanikäsiä ja kirjotat ihanasti :)
    Mitähän joulu merkkaa mulle. Perheen kanssa olemista, tosin nyt jo parina vuonna on poikaystävän perhe astunu kuvioon ja siellä ollaan tämäkin joulu. Syödään hyvin ja höpistään :) Ei meillä erityisemmin joulua ole, kyntteliköt ikkunalla ja punaset viltit tuoleilla. Ja verhoja. Kuusi olis tarkotus hommata.
    Mulla ei erikoisempia lahjatoiveita oo ollu, oon pyytäny jotain lämmintä, nimittäin oon niin viluinen ihminen :D

    VastaaPoista
  11. Olen 21, opiskelija/kotiäiti, mulla on 1v2kk tytär, mies ja kaks koiraa ja olen raskaana. Asutaan Hyvinkäällä, olen sun facebook kavereissa ja luen tätä blogia koska tää on yks harvoista joka ei ärsytä mua.

    http://bellajapapu.blogspot.com/

    VastaaPoista
  12. Olen 19vuotias nuori äiti. Perheeseen kuuluu avomies Tomi, 2,5v tytär ja vähän yli 1kk ikäinen poika sekä koira. Mulla on blogi
    http://momandproudofit.blogspot.com/ johon oon kirjoitellut lokakuun alusta alkaen. Sielä ei tosin ole meistä kuvia, koska en ole niitä ihmisiä jotka julkaisee naamaansa netissä..Ei sillä että pitäisin niitä jotenkin outoina tms jotka niin tekevät. Olen lukenut blogiasi kauemmin kuin kirjoitellut omaani. En muista mistä löysin blogisi mutta lukijaksi jäin koska on mielenkiintoista seurata nuoren äidin elämää, koska itsekin olen nuori, 17v esikoisen saanut äiti.

    Joulu merkitsee minulle ennenkaikkea sitä että ollaan perheen kanssa yhdessä, rauhoitutaan ja syödään hyvää ruokaa. Jätetään huolet ja murheet taakse ja nautitaan siitä mitä on sillä hetkellä . Ja ehdottomasti pitää nähdä sukulaisia! Niitä kun tulee niin harvoin nähtyä.
    Meille kotiin joulu on tullut kotiin aika huonosti.. :D Ehkä parhaiten se näkyy siinä mielessä, että Kiia nousee aamuisin tosi pirteänä koska tietää että saa heti aamusta avata suklaakalenterin luukun :D Itse olen aika laiska laittamaan joulukoristeita, mutta äitini on niin jouluhöperö ettö tulee joskus kylään ja kun ei ole jouluista niin sen jälkeen on kun äitini rupeaa järjestelemään ja koristelemaan kotiamme :) Lahjatoiveita olen blogissani listannutkin, mutta vaatteita, ehdottomasti uudet lenkkikengät! laukun, elokuvia, sisustustarvikkeita, uudet pussilakanat, ja eniten tietysti rakkautta ja läheisyyttä.:)
    Minun lempijouluruoka on ehdottomasti kinkku! Tykkään kyllä paljon kaikista. Olen sitä mieltä että jouluruoka maistuu sen takia niin hyvältä kun sitä syödään vain kerran vuodessa! Jos sellaisen aterian saisi syödä kesällä ,ei se maistuisi niin hyvältä kuin jouluna. <3

    VastaaPoista
  13. oon 17 tyttö Jyväskylästä :) entiiä tarkalleen mistä lähtien oon sun blogia lukenu mutta luin sen heti kun olin nii innoissani ! rakastuin tähän melkeinpä samantien koska oon älyttömän lapsirakas ja parivuotta ollu vauvakuumettakin :p entiiä oikein mitä joulu mulle merkitsee .. eniten varmaan perheen ( muutaman sukulaisen ) kanssa yhdessä oloa ! meillä ei vielä oo joulu tullut kotia , pikkuhiljaa pikkuhiljaa :) koristeet kumminki tuo joulutunnelmaa . mmm hankala sanoa mitään tuohon lahjatoive juttuun koska ei oikein ole ! hirveesti en toivokkaan mitään että saisin jotain isompaa synttärilahjaksi !

    hyvät joulut Nenne sulle , Akille ja Peetulle kanssa ! :)

    VastaaPoista